jueves, 30 de abril de 2009

COMERCIANTS CALAFELLENCS AL PLE MUNICIPAL

Dijous 30 de abril, 2009

8:45 del matí, al igual que alguns regidors de l’ajuntament, el nostre punt de trobada ha estat el Café de la Vila on ens hem reunit aprox. 25 comerciants, amb l’ intenció de sentir-nos escoltats pel consistori, hem pujat a la sala del ple municipal, on alguns de nosaltres hem pogut fer una becaina fins que hem pogut escoltar les primeres paraules referents al tema del drecretazo, periple han passat gairebé 4 hores per escoltar les disculpes directes del sr. Alcalde, en que les mesures que s’han pres, han sigut precipitades, ha dit que hi buscaríem solucions adients i ens ha donant permís per poder reunir-nos amb ell, en una petita comissió d’afectats, de 4 persones representants.


Volem dir que la nostra intenció, en cap moment ha sigut que es polititzes el tema, però es veu que l’única manera de que en aquest ple poguéssim parlar, era que durant el ple algun regidor hi parles del nostre problema, t’imagines 4 hores per res, han parlat,l’oposició CIU ha parlat atents a la situació en nom de rumors i escrits reivindicatius que molts dels comerciants calafellencs hem comunicat, posant en els nostres aparadors informació, per estar farts de no sentir-nos escoltats, ens ha donant ha entendre el sr. Alcalde, que ens preocupem de la qualitat dels nostres comerços, que ell es preocuparà en tenir una Vila preparada, “a lo profesional”.

Si no li agrada l’aparador que dona Calafell al públic, ¿perquè dona permís per que s’instal·lin a Calafell establiments de tant diferent nivell adquisitiu? ¿qui té la culpa de no senyalitzar als petits emprenedors quin tipus de negoci ha de ser el seu per Calafell? Si volen un pla d’excel·lència que ens el posin sobre la taula el dia que compleixin la seva paraula.
Acte seguit disputa entre ells.
Com una obra de teatre.
Un Comerciant més natural de Calafell.

Adjuntem l'escrit que es va poder llegir finalment.

Sr. Alcalde i regidors,
L’Ajuntament ha desil·lusionat a gran part dels comerciants de Calafell.
El passat 20 d’octubre de 2008 va assegurar que la regulació de la venda a l’exterior de les botigues i de les terrasses de bars i restaurants no entraria en vigor fins que s’acabés la remodelació del Passeig Marítim.
Aquesta afirmació va ser feta de forma pública i consta a l’arxiu de notícies de la pàgina web de l’Ajuntament. Va ser en funció de les seves paraules que els comerciants de Calafell van preparar la temporada d’estiu 2009, es a dir, comptant que podrien exposar els seus productes a la via pública de la mateixa manera que en anys anteriors.
La preparació de la temporada d’estiu comporta entre altres factors, la compra de mercaderies, contractació de personal i la negociació del preu de lloguer, ambdós extrems en funció de les vendes previstes, que s’han estimat tenint en compte temporades anteriors i el compromís públic de l’alcalde anteriorment mencionat.
L’Ajuntament a finals del mes de gener comunica la decisió discrecional de denegar per aquest estiu les ocupacions de la via pública que històricament s’havien autoritzat, causant un greu perjudici al comerç i Hosteleria de Calafell, precisament en un any en que s’està travessant una crisi sense precedents.
Tots els intents de diàleg han estat infructuosos, les raons al·legades han estat ignorades i minimitzades, amb respostes paternalistes del tipus “veurem el que es pot fer”, “la teva queixa no quedarà en sac vuit”, “l’ajuntament vol l’excel·lència turística”, “això servirà per fer un triatge del tipus de turista” i més respostes com aquestes.
De totes les raons donades pel consistori la que mes ens crida l’atenció és la recerca de l’excel·lència turística com ha motiu fonamental de la mesura. Creiem que hi han moltes altres coses en el municipi que necessiten l’atenció de l’ajuntament i que son realment prioritàries per aconseguir aquesta excel·lència.
Sembla evident doncs, que la recerca de l’excel·lència és mes fàcil quan els que s’han de rascar la butxaca són tercers aliens a l’ajuntament i en aquest cas ho pagarem els botiguers i hostalers.
Ens agradaria saber també quin tipus de vila vol el nostre consistori. El cert és que el nostre benvolgut batlle està buscant un model que s’allunya molt del tarannà de les tradicionals poblacions costeres mediterrànies, que precisament destaquen per la seva vida al carrer, pel seu colorit tot fugint de l’ uniformitat, per les places i carrers bullint de gent, de taules a les terrasses de cafès i bars, de paradetes , de botigues on la línia del que és dintre i fora és desdibuixa.
Sr. Alcalde i Srs. regidors no ens comparin amb altres municipis, Calafell és com és i té la seva identitat pròpia.
Per tot lo exposat, demanem que se’ns torni autoritzar l’ocupació de la via publica, oferint-nos ha dialogar per a la seva regulació.
Per acabar i ja que lamentablement l’ajuntament ens representa a tots els calafellencs i calafellenques, volem demanar en nom del comerç de Calafell DISCULPES per la ofensa feta pel consistori als nostres turistes, gent planera, treballadors, persones de classe mitjana, que any rere any donen vida a Calafell, permetent que s’hagi consolidat com a municipi turístic, amb tot el que això representa, però que no superen el triatge somiat per aquesta junta de govern, gent que probablement no podria fer compres a Tiffany ni a Cristian Dior, ni al Channel de l’Avinguda Montaige de Paris, però que son fidels a Calafell i al seu comerç.
A ells el nostre mes sincer agraïment.
Calafell a 30 d’abril del 2009


continuara...
Properament i si en ho permeten ... fes-te'n amic de nosaltres en el facebook.

4 comentarios:

  1. Al final tot es política. molta sort i endavant.

    ResponderEliminar
  2. Hi estat al ple, i us felicito pel manifest que heu fet, desitjo que el dilluns podeu arribar a un bon acord !!!!

    ResponderEliminar
  3. Per això donen tantes llicències als basars xinos. Prefereixo veuer mil vegades més les paradetes de les pulseres, les espardenyes i coses d'aquestes que el que aporten els negocis aquests tipus "Todo a 100 pts"...això és qualitat de la bona, eh?
    Continueu que aquest alcalde no sé on viu o vol viure...així ens agraeix els nostres vots però ja no tornarà a passar!!!

    ResponderEliminar
  4. Bună ziua tuturor, mă numesc Karen Paul și sunt din Țara Galilor. Am auzit de acest ofițer de împrumut numit domnul Benjamin Lee și de investitorii săi care ajută oamenii cu împrumuturi din întreaga lume. Am găsit cu adevărat oameni care să depună mărturie despre minunata sa lucrare și am fost surprins de ce nu am găsit această companie la timp. Nu am crezut niciodată ce spun oamenii despre companie până când nu am depus cererea și am încercat, suma pe care o căutam era mare și era pentru imobiliare suma împrumutului era de 10,5 milioane de dolari SUA, așa că am aplicat și domnul Benjamin Lee a vorbit pentru mine , dar din moment ce împrumutul meu a fost mare, mi-au luat doar 5 zile lucrătoare pentru a obține împrumutul, deoarece mi-au spus că serviciul de împrumut este de 48 de ore pentru a obține împrumutul. singurul lucru pe care mi l-a sfătuit să fac a fost să plătesc o taxă de aplicare, care este o taxă de procesare pentru împrumutul meu, când mi-a spus că, odată ce m-am speriat, a fost o înșelătorie, dar am spus să încerc, am solicitat un comision care a fost declarat și asta e tot ce am depus în mai puțin de 5 zile lucrătoare, așa cum a spus el, totuși, am primit un mesaj de la banca mea că suma de bani care era de 10,5 milioane de dolari a fost creditată în contul meu bancar și tot ce ține de detaliile banilor și cine de la compania de împrumut a domnului Benjamin Lee care m-a ajutat când am văzut-o prima dată am fost surprins, nu mi-am crezut niciodată ochii, dar a fost adevărat ... așa că mi-am spus, așa cum alte persoane care au ajutat să depună mărturie despre faptele lor bune mi-au permis să fac treaba mea, deci nu este ușor să văd online o companie legitimă de împrumuturi, așa că oricine din orice parte a lumii care are nevoie de un împrumut online nu este păcălit, solicită de la această companie Numai ei pot ajuta. Am confirmat acest lucru și este adevărat că sunt atât de fericit și știu că această companie va face pe ceilalți oameni mai fericiți decât mine. puteți contacta această companie prin poștă sau WhatsApp, dar am folosit WhatsApp deoarece adresa de poștă mai rapidă a companiei este +1 989-394-3740, 247officedept@gmail.com. Mulțumesc tuturor, salutări, Karen Paul din Țara Galilor.

    ResponderEliminar